Friday, November 6, 2009

Dulu-dulu....part 2

Hmm....teringat masa mula-mula nak masuk darjah satu. Teringat masa tu bapak aku belikan aku sebuah beg peti warna coklat. Perghh...kira hebat la masa tu dapat bawak beg yg ala-ala beg pakaian tuh! Baju gaun biru ngan kemeja putih kat dalam. Paling cun la kiranya. Lagi dua tiga hari sekolah nak start bapak aku bawak aku pi potong rambut kat satu kedai maknya. Bapak aku kata potong pendek mcm budak sekolah. Apa lagi...selesai saja majlis potong rambut tuh, tengok cermin...warghhh...macam nak nangis sbb maknya tu potong rambut aku dah sebijik jadi mcm muka cucu dia. Mmg tension la masa tuh tapi apa nak buat, nak simpan rambut panjang, mak aku takdak masa nak dandan rambut aku pagi2 sbb mak aku ni wanita berkerjaya....Malam nak pi sekolah tu, sekali lagi buat ke entah berapa puluh kali aku audit kandungan beg aku...bukan ada apa pun cuma kotak pensil aje la..bukak tutup bukak tutup...mmg tak boring pun..Sekarang ni bila anak2 aku buat perangai macam tu tahu pulak aku marah kata keciwi la, peqak la padahal aku dulu pun macam tu lah jugak. Betul la anak2 ni adalah cermin bagi ibu bapak..baru aku tau perangai aku dulu macam mana kuang...kuang...kuang....

No comments:

Post a Comment