Sunday, December 6, 2009

Lunch lagii....

Hari Minggu....argghh...esok nak kena pi keje balik. Amatlah menensionkan klu dipikir2kan so tak yah pikir banyak,layan aja menu aku untuk lunch hari ni...paling simple n yummylicious klu sekali sekala makan. Tengahari ni cuaca pun nak kata panas sangat pun tidak, mendung sangat pun tidak, so..so la klu cakap omputih broken. Maka terhasillah hari ni menu aku Taucu Blues . Kehh..kehh...dah masa aku masak cuaca sikit punya blues ka, so aku kasi aja la nama cam gitu..jangan mare. Kena pulak aku main hentam aje campak2 ramuan masak taucu tuh,sib baik rasa dia tak jadi lain macam.
Ni la dia Taucu Blues tuh,aku guna ikan curut aje(klu kat tmpt lain org sebut ikan sardin kut) .

Menu sampingan pulak aku pi skodeng dapoq Kak Ummi sbbnya dah ada stok ikan cencaru pulak. Bosan pulak asyik dok goreng ikan sambal belah belakang aje klu ada ikan tu,so hari ni aku cadang nak belah depan pulak.Skodeng punya skodeng dapat resepi Ikan Terutup. Kak Ummi pulak masak ikan tu hasil dari skodeng kat umah Za Jurnal Rasa Bahan dah ada so redah ajer la...

sorry aa gambar tak segak tapi rasa dia mmg bleh rekemen kat member tu...

Tak ketinggalan...apa lagi habuan nak lepas mengkelan...Kopi 'O' pekat sempoi habaq kat hang... Layannn....


No comments:

Post a Comment